Metoda FED

najnowsza metoda leczenia skolioz i pleców okrągłych dzieci i dorosłych.

Stworzona przez profesora Santosa Sastre Fernandez’a z Barcelony na podstawie długoletnich i szczegółowych badań medycznych. Bazuje na zastosowaniu sterowanego komputerowo urządzenia oddziaływującego na kręgosłup trójpłaszczyznową siłą.

Efekty leczenia

Nasze efekty leczenia skolioz metodą FED poparte są badaniami klinicznymi opublikowanymi w czasopismach medycznych oraz wygłoszone na konferencjach naukowych.

• Zmniejsza ryzyko postępowania skrzywienia skoliozy
  • Widoczne efekty w leczeniu pleców okrągłych i skolioz dzieci i dorosłych
  • Zmniejsza objawy towarzyszące (ból i sztywność)
  • Zmniejsza ryzyko leczenia operacyjnego
  • Przygotowuje do zabiegu operacyjnego i gorsetu
  • Efekty jej zastosowania widać już po kilku tygodniach !

Opis Metody

Działanie aparatu w  połączeniu ze stworzonym przez profesora  systemem ćwiczeń wymusza korekcję i  derotację kręgosłupa co wpływa na  niwelowanie zmian. Program ćwiczeń korygujących deformacje  wymaga od pacjenta zaangażowania, koncentracji i systematyczności. Celem metody jest nie tylko zatrzymanie deformacji, ale i jej korekcja.

Duże znaczenie w leczeniu ma wiek kostny pacjenta. Im szybciej rozpoznane zostanie skrzywienie i podjęte postępowanie zachowawcze  tym lepszy można uzyskać efekt terapii. Wczesne rozpoznanie i leczenie metodą FED w czasie wzrostu dzieci, pozwala na korekcję skrzywienia, uniknięcie późniejszych komplikacji, poprawia jakość życia i zapobiega operacjom. U dorosłych zaś zmniejsza objawy towarzyszące takie jak ból i sztywność. Zaskakujące rezultaty Profesor Sastre uzyskał w leczeniu skolioz zakwalifikowanych do zabiegu operacyjnego, zaś badania przeprowadzone w Barcelonie udowodniły, że metoda FED może prowadzić niemal do całkowitego wyleczenia.

Etapy leczenia

• Pacjent powinien posiadać aktualne zdjęcie RTG i skierowanie lekarskie na rehabilitację lub przyjść na kwalifikację do naszego lekarza
  • Badanie wstępne i ustalenie programu fizjoterapii
  • Terapia FED (zabieg cieplny i elektrostymulacja, urządzenie FED, ćwiczenia)